Här är en guide för hur man bokar och avbokar tennistider på TÖTK’s webbplats.
För att ladda ner beskrivning nedan i pdf, klicka här.
Att logga in
När du registrerats som ny användare av TÖTK så får du ett e-post med dina inloggningsuppgifter. Dessa är gemensamma för hela familjen. Du loggar in genom inloggningsfältet i botten av varje sida på webbplatsen;
Att ändra lösenord och namn
Navigera till ”Mina Sidor” -> ”Min Profil” för att uppdatera namn, e-post eller lösenord.
Att återställa lösenord
Längst ner på sidan finns en länk ”Återställ lösenord” som låter dig ange användarnamn. En länk för att återställa lösenordet skickas till den registrerade e-postadressen.
Att boka spel
På startsidan (även när du inte är inloggad), samt på under menyn “Mina Sidor” -> “Boka Spel” (för inloggade medlemmar) ser du tillgängliga speltider. Genom att välja månad i kalendern, sen klicka på specifik dag, så visas undertill vilka tider som är tillgängliga för spel.
För att boka en tid, välj den tid som skall bokas – ni dirigeras då om till en sida där ni kan bekräfta bokningen;
Under menyn ”Mina sidor” -> ”Mina bokningar” du en lista över de bokningar du har framöver:
Under ”Mina sidor” -> ”Min historik” hittar du äldre bokningar.
När en bokning är gjord, syns ditt efternamn i bokningskalendern även för andra inloggade användare.
(Där det står ”Klubbmedlem” står ert efternamn enligt användarprofilen)
Så fort som en bokning gjorts, går också en bekräftelse av bokningen till den e-post som finns registrerad på användarprofilen.
Att avboka
Genom att välja AVBOKA kan du avboka en redan lagd bokning. Obs! Du kan inte avboka en tid efter det att bokningstiden påbörjats.
Välj ”avboka” för att bekräfta att tiden skall avbokas.
En bekräftelse på avbokningen skickas också som e-post till den adress som finns registrerad på användarprofilen.
Lycka till!